De nieuwe Optimel: nu nog lekkerder

Optimel heeft de receptuur van haar producten veranderd. De vernieuwde Optimel-producten hebben meer smaak, maar minder ingrediënten. In de nieuwe receptuur zijn alleen die ingrediënten overgebleven die onmisbaar zijn voor het behoud van de frisse smaak. De vernieuwde Optimel-producten zijn vanaf nu verkrijgbaar.

De aanpassingen in receptuur zijn samen te vatten in ‘minder ingrediënten, meer smaak’. Zo bevat Optimel drinkyoghurt geen kleurstoffen meer, alleen nog vruchtensappen van de naamgevende vrucht, en meer mildere magere yoghurt, van nature een bron van eiwit en calcium. Daardoor smaakt Optimel drinkyoghurt nog frisser. Maar ook de andere productgroepen van Optimel zoals kwark, Griekse stijl yoghurt, yoghurt en vla zijn verbeterd. Wat niet veranderd is: alle Optimel-producten bevatten nog steeds nul procent vet en geen toegevoegde suikers.

Met de aanpassingen aan het Optimel assortiment zet moederbedrijf FrieslandCampina een grote stap binnen de ambitie puurdere producten aan te bieden. FrieslandCampina wil de komende jaren grote stappen maken op het gebied van minder ‘onnodige’ ingrediënten en suikerreductie en wil daarmee inspelen op de behoeften van haar bewuste consumenten.

Optimel is in 1998 gelanceerd en is in de afgelopen twintig jaar uitgegroeid tot een groot en geliefd merk, waar meer dan veertig procent* van de Nederlandse huishoudens regelmatig van geniet. De producten van Optimel staan bekend om de goede smaak en omdat zij nul procent vet en geen toegevoegde suikers bevatten. Nu lanceert Optimel een verbeterde receptuur, die is ontwikkeld in lijn met de huidige behoefte van de consument aan een zogenaamd ‘clean label’.  Om iedereen zelf te laten ervaren dat Optimel nu nog lekkerder is, worden er onder andere in de komende weken bijna één miljoen gratis proefverpakkingen uitgedeeld.

*Bron: GFK Nederland 2018

Beeld

Optimel | Kwark | Smaakt lekker, voelt goed
  • VIDEO
Optimel | Drinkyoghurt | Smaakt lekker, voelt goed
  • VIDEO
Optimel-tijdlijn-a4-zondernextgen.jpg
Optimel drinkyoghurt framboos 2.jpg
Optimel drinkyoghurt en kwark 2.jpg
Optimel verbeterde receptuur.jpg

• DOCX

_______________

Voor meer informatie, niet voor publicatie

FrieslandCampina Branded Netherlands

FrieslandCampina Branded Netherlands is een werkmaatschappij van de business group FrieslandCampina Consumer Products Europe, Middle East & Africa en produceert en verkoopt onder meer melk, zuiveldranken, yoghurts, desserts, koffie/verrijkers, kaas en boter, voor consumenten in Nederland.

Koninklijke FrieslandCampina N.V.

Elke dag voorziet Royal FrieslandCampina miljoenen consumenten verspreid over de wereld van zuivelproducten met waardevolle voedingsstoffen. Met een jaaromzet van 11,3 miljard euro behoort FrieslandCampina tot de vijf grootste zuivelondernemingen in de wereld. FrieslandCampina levert consumentenproducten als zuiveldranken, kindervoeding, kaas en desserts in een groot aantal Europese landen, in Azië en in Afrika. Ook worden producten geleverd aan professionele afnemers, waaronder room- en boterproducten aan bakkerijen en horecabedrijven. Daarnaast produceert FrieslandCampina ingrediënten en halffabricaten voor producenten van kindervoeding, de voedingsmiddelenindustrie en de farmaceutische sector wereldwijd. FrieslandCampina heeft vestigingen in 32 landen met in totaal ruim 22.000 medewerkers. De producten van FrieslandCampina vinden hun weg naar meer dan 100 landen. Het centrale kantoor van de onderneming is gevestigd in Amersfoort. De activiteiten van FrieslandCampina zijn onderverdeeld in vier marktgeoriënteerde business groups: Consumer Products Europe, Middle East & Africa; Consumer Products Asia; Cheese, Butter & Milkpowder en Ingredients. De vennootschap is volledig in handen van Zuivel-coöperatie FrieslandCampina U.A., met ruim 19.000 leden-melkveehouders in Nederland, Duitsland en België een van de grootste zuivelcoöperaties in de wereld. Kijk voor informatie op: www. frieslandcampina.nl

Ontvang het laatste Optimel nieuws via RSS.